Pages

Wednesday, January 23, 2013

Girl Talks About "Girls"



За пръв път чух за “Girl” в Twitter от HBO България. Реших да проверя що е то, но някак не ме привлече. Миналата седмица покрай Златните глобуси (един зак комедиен сериал и един на Лена Дънам), все пак го свалих.

„Girls“ се позиционира като новия, по-истински “Sex And The City”. Евала на HBO за чувството им за хумор и начина, по който на моменти иронизират SATC. Първите 15-20 минути от първата серия на "Girls"оставят вкус за нещо странно, но после постепенно осъзнаваш, че е доста добър. Всъщност „Girls“ е точно това – странен, но добър.


Лена Дънам в ролята на Хана
Лена Дънам като Хана

По-истински ли е „Girls“?

Предполага се, че трябва да вярваме в това защото главната героиня Хана (Лена Дънам) не е перфектна красавица, не пие фенси коктейли, няма фенси работа и фенски любовници. Защото има кофти коса, попада в безумни ситуации, носи шантави, в негативния смисъл, рокли. Дали е така, нямам отговор. Не съм била сингъл в NY, но пък съм попадала в много от ситуациите от SATC без да съм фенси и секси и в нито една от тези в “Girls”, въпреки че съм точно толкова не-фенси, колкото Хана.

Общото между двата - не е много ясно с какво се издържат девойките. Би било забавно да го бяха превели “Девойки”, нали!

Лена Дънам

Дънам е на 26. Тя е продуцент, автор и създател на сериала, плюс изпълнител на главната роля. Пише умно, въпреки че всичките й работи до тук са на една и съща тема – 20+ момичета, които са завършили по време на кризата и се опитват да намерят своето място. Респект за всичко това и още.

Тотал респект за голите сцени. Дънам не се срамува да показва малките си гърди, големите си бели бедра и отпуснатия си корем, когато трябва. За 10 сезона и 2 филма Сара Джесика Паркър няма нито една гола сцена. Всъщност още преди първи сезон вкарва клауза в договора си, че най-голото до което ще се покаже е сутиен и по-наблюдателните знаят, че по-гола и не сме я видели. Дънам от друга страна се поставя дори в унизителни сексуални сцени, облича се смешно и някак успява да иронизира и вербализира себе си, страховете и дефектите си по един доста интелигентен начин.

Останалите герои

Мразя Марни. Мисля, че е най-досадния персонаж в цялото нещо. Искам някой да я изчука наказателно и да изкара пръчката от задника й. Гаджето й пък е притеснително готин и добър. Принципно too good to be true мъже леко freak me out и тук случаят е такъв. Джеса е по-малко досадна от колкото очаквах, всъщност дори е симпатична. Шошана е страхотна! Абсолютно безумна, но по някаква причина на мен ми е ужасно симпатична.


Адам (Адам Саклър) и Хана

Адам

Адам е супер. Така както ме дразнеше в първия епизод, така към края на сезона се превързах към него, защото всъщност е ужасно мил и обича Хана. Серията с първите дни от връзката им е шедьовър (Weirdos Need Girlfriends Too S01E08). Мисля,че е тъпо,че Хана се разделя с него, само с оглед на това да има втори зесон е.

Проблемът с “Girls” e че никой от персонажите не претърпява сериозно развитие. Ок, може би Хана малко. Дано да е от малкото къси серии.

Още не съм гледала втори сезон. Ще ми се да го изгледам целия, но като се има предвид колко често Мартин се опитва да ми разкаже какво се случва, може и да не издържа. Като цяло силно препоръчвам. Не е много за мъже (риспек за изгледалите го!), но е добър.

2 comments:

  1. Thought Catalog са луднали по тоя сериал. На всеки две седмици бълват по 16 материала за него :D

    ReplyDelete