Pages

Thursday, January 24, 2013

A Guy talks about "Girls"

Girls
Както казва Матю Пери в един от последните епизоди на "Go On" - от време на време мъжете обичат да гледат женски сериали. А и щом половината мъже журналисти в Slate.com всяка седмица се впускат в публична дискусия на поредния епизод на Girls...

Всъщност от Slate.com научих за Girls. Очаквах поредния "Friends" клонинг и диаметрална противоположност на Sex & City. За първото не бях прав, за второто, слава богу се оказах прав.

Най-големият чар на сериала са "дефектните" герои и натуралистично представяне на живота - - трепана работа, липса на кинти, кофти секс, реални проблеми в личните връзки, липса на посока и несигурност в живота, страхове и комплекси, усещане за недооцененост...Все неща, за които не бихме искали да си мислим в свободното време, но пък които ни помагат да сме съпричастни с героите и да не се чуствам сами в нашите си проблеми. А това винаги е добра рецепта за добър сериал/филм/книга.

На моменти героите изглеждат доста гротесктно и си признавам, че лично аз не бих дружил, с който е да бил от тях. Нито пък бих излизал, с която и да е било от мацките (можеби Марни!). Но пък и си признавам, че кръгът ми от близки приятели също е бъкан с екзотични екземпляри, с които сигурно и Лена Дънам не би искала да дружи. А тя явно има висок праг на толератност към откачалки.

Не съм съгласен със Събина, че не е ясно от какво се издържат героите. Повечето са underemployed, бачкат каквото и да е за да вържат двата края, въпреки че са завършили престижен университет, и често им се налага да се обръщат за финансова помощ към родителите им.

Не съм се замислял за развитието на героите, но пък доста често не мога да си обясна как така са приятели и са попаднали заедно и останали заедно в живота. В истинския живот Марнитата не дружат с Ханите, твърде различни породи са. 

А колкото до Марни, явно тя е героинята, която всички обичат да мразят, щом Emily Bazelon писа наскоро в нейна защита в Slate.com :)

Вече излязоха първите два епизода от новия сезон и признавам, че втория епизод ме впечатли страшно много (no spoilers here, suck it!).

1 comment:

  1. Според мен повечето мъже биха спали с която и да е от 4те за един път :). Секси са и са крейзи ин а найс уей.

    ReplyDelete